طراحی وب سایت حرفه ای ، طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی وب سایت حرفه ای ، طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
امروزه یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی است. بسیاری از
فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند ولی کالاهای غیر فیزیکی مثل کارت شارژ و ... را به فروش می رسانند. به تازگی این
گونه سایت ها در ایران مورد توجه زیادی قرارگرفته اند و اکثر مشتریان به خصوص نسل جوان جامعه ترجیح می دهند که به
صورت اینترنتی کالای خود را خریداری نمایند.
با توجه به آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک ) در سال 1395، بیشترین رشد تراکنش مربوط به
ابزارهای پذیرش اینترنتی با 39.09 درصد افزایش است. این رقم تا مهر ماه سال 1395 ، 86/513 هزار میلیارد ریال بود. این آمار
نشان از افزایش میزان استفاده از پرداخت الکترونیک در کشور به جای پول فیزیکی دارد و بیان کننده این مطلب است که
متقاضیان خرید از طریق سایت های فروشگاهی روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده است تا صاحبان
کسب و کار و حتی افراد واسطه گر به فکر طراحی سایت فروشگاهی باشند.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟
شاید خود شما یک بار در زمینه طراحی سایت فروشگاهی تجربه ناموفقی داشته اید و یا حتی اکنون که در ابتدای راه هستید از
ناموفق شدن کار و اتلاف وقت و هزینه نگران هستید. مسلما شما نیز باید به این نتیجه رسیده باشید که تنها طراحی سایت
فروشگاهی برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی نخواهد بود و برای رسیدن به این موفقیت باید مشخصه های بسیاری در کنار
یکدیگر گذاشته شود.
طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت
اولین قدم، طراحی سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک
شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد اما باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را
شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید. برای مثال اگر شما در فکر طراحی سایتی برای پوشاک هستید باید بدانید این سایت
بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه رنگ، سایز و نوع و جنس محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب
محصول مردد و شاید محدود می کند.
گام دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت است. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و استفاده ی آسان تمام
اقشار از سایت و در درجه بعد استاندارد سازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. زیرا بعد از طراحی سایت حتما
نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با تمام امکانات لازم
هم داشته باشید ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.
گام آخر و مهم تر از یک طراحی سایت، استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به
کاربران می باشد. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) قابل انجام خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما
برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند شوید.
طراحی سایت فروشگاهی
تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیک می گویند بطور کلی واژه تجارت
الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می کند که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده
به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای خود را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد.
ودر آخر کالا را تحویل می گیرد.تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی.
تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. در تجارت
والکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر
انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر
صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته باهر هزینه بسیار اندکتر از تجارت
سنتی.
فروشگاه اینترنتی چیست ؟
فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی است که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی های آنها را فراهم می کند این وب سایت
با امکاناتی که دارد می تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می شود را به کاربران مختلف معرفی کند ،ویژگی ها
و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم کند.
مزایای خرید اینترنتی:
• از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده می باشد .
• به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
• کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
• قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول.
مزایای فروش اینترنتی:
مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر است:
• تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
• به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول
• برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
• ارائه خدمات بهتر و مفیدتر
امیر
دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 17:44