کاربران رسانههای اجتماعی حق دارند تصمیم بگیرند که کدام حسابها را دنبال کنند و چه محتوایی را میخواهند بخوانند، به اشتراک بگذارند و دوست داشته باشند. برای یافتن و دنبال کردن در رسانه های اجتماعی، باید طرحی ایجاد کنید که کاربران را درگیر کند. در این راهنمای ساده، ما به شما اشاره خواهیم کرد که چگونه استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی رقیب خود را شکست دهید و در فضای شلوغ دیده شوید.
در حال حاضر تولید محتوای بهتر از آنچه در حال حاضر آنلاین در دسترس است، به اندازه کافی سخت است. با این حال، اگر می خواهید، باید بدانید که چه چیزی در خارج وجود دارد و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید. وقتی فعالیتهای رسانههای اجتماعی رقیب خود را تجزیه و تحلیل میکنید، برای شما حیاتی است که بدانید چه محتوایی برای آنها بهتر است و چه محتوایی اصلاً کار نمیکند. اینجا جایی است که استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی رقابتی مطرح می شود. در این مقاله، با تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنیم تا استراتژی رقابتی رسانه های اجتماعی خود را شکل دهید.
تجزیه و تحلیل رقابت شما در پلتفرم های آنلاین بزرگ مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب برای موقعیت یابی شما در رسانه های اجتماعی ضروری است. ما بر روی محتوای برتر رقبا که در هر یک از این شبکههای آنلاین منتشر میشود، تمرکز خواهیم کرد و عمدتاً بر پیشنهادات ویژه و مواد تبلیغاتی آنها تأکید میکنیم. در پایان این مقاله، چیزهایی مانند نحوه ردیابی هشتگ های رقیب و نحوه ردیابی نام تجاری خود در کانال های مختلف را خواهید فهمید تا استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی رقیب خود را شکست دهید.طراحی وبسایت در تبریز
بررسی اجمالی محتوا
تجزیه و تحلیل محتوای مسابقه
رسانه های محتوا و زمان بندی ارسال را تجزیه و تحلیل کنید
پیشنهادات ویژه رقبا را تجزیه و تحلیل کنید
رشد مخاطب را دنبال کنید
فعالیت رقبای خود را بشناسید
رقبا از چه هشتگ هایی استفاده می کنند
روندهای تعامل را بیابید
بدانید چه کسی شما را به صورت آنلاین ذکر می کند
فناوری ردیابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید
درک برنامه های رسانه های اجتماعی رقبا
تجزیه و تحلیل محتوای مسابقه
محتوا مهم ترین عاملی است که بر شهرترسانههای اجتماعی تأثیر می گذارد. بهتر است مطمئن باشید که استراتژی محتوای رقبای خود و اهداف آنها را کاملاً درک کرده اید. به مواردی مانند اینکه آیا آنها محتوا و خدمات رسانه های اجتماعی خود را به اشتراک می گذارند یا نه، در صورت اشتراک گذاری محتوا از منابع دیگر، متوجه شوید. به طور کلی، کسبوکارها از رسانههای اجتماعی برای اشتراکگذاری محتوای خود استفاده میکنند، اما برخی نیز از این پلتفرمها برای اشتراکگذاری از منابع دیگر استفاده میکنند، زیرا مطالب کافی از خودشان ندارند.
اگر رقبا محتوای ترکیبی را به اشتراک میگذارند، دریابید که چه مطالبی را به اشتراک میگذارند و چه نوع تعاملی با محتوا دارند (اشتراکگذاری، لایک و نظرات). انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه نوع موادی را برای برند خود نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که رقبای شما فقط محتوا را از منابع دیگر به اشتراک می گذارند، ممکن است بخواهید یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای خودتان در نظر بگیرید. انجام این کار به جایگاه برند شما به عنوان متخصص صنعت کمک می کند و حتی ممکن است متوجه شوید که رقیب محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارد.سئو سایت در تبریز
رسانه های محتوا و زمان بندی ارسال را تجزیه و تحلیل کنید
همچنین مطمئن شوید که آیا رقبای شما از تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر رسانه ای در به روز رسانی های خود استفاده می کنند یا خیر. انواع مختلف محتوا انواع مختلفی از تعامل را از کانال های مختلف دریافت می کند. توجه داشته باشید که کدام نوع محتوا چه نوع ترافیکی را دریافت می کند و کدام کانال برای رقبای شما تأثیرگذارتر است. با درک رسانههای محتوا، میتوانید نوع مخاطبی که هر رسانه به همراه دارد را نیز درک کنید. از همه این اطلاعات برای برنامه ریزی محتوای خود استفاده کنید و تعیین کنید که آیا باید روی تسلط بر محتوای بصری تمرکز کنید یا نوشتن پست های وبلاگ باورنکردنی.
یکی دیگر از نکات تحلیل انتقادی که اغلب کنار گذاشته می شود این است که بدانید رقبای شما در چه زمانی پست های خود را منتشر می کنند. همیشه محتوای خود را در زمانی پست کنید که احتمالاً مخاطبان شما آنلاین هستند یا از پلتفرم خاصی استفاده می کنند. پلتفرم های مختلف زمان های تعامل متفاوتی دارند. به عنوان مثال، در پایان روز که کاربران از کار خسته شده اند و به دنبال کار دیگری برای انجام دادن هستند یا در هنگام ناهار، تعامل لینکدین به بالاترین حد خود می رسد. تصور کنید که!
تعامل لینکدین در پایان روز زمانی که کاربران از کار خسته شده اند و به دنبال کار دیگری برای انجام دادن هستند یا در هنگام ناهار به بالاترین سطح می رسد. تصور کنید که!
پیشنهادات ویژه رقبارا تجزیه و تحلیل کنید
همانطور که شروع به درک بخش تعامل محتوا از تجزیه و تحلیل می کنید، فراموش نکنید که ببینید رقبای شما چه پیشنهادات ویژه ای ارائه می دهند و کدام یک از آنها برتر هستند. کشف پیشنهادات ویژه به شما کمک می کند تا استراتژی فروش خود و راه هایی را برای ترغیب بازدیدکنندگان به بازدید از سایت شما و تأثیرگذاری بر بازدیدکنندگان برای انجام اقدامات در سایت شما داشته باشید.
شما حدود همچنین طرح های تخفیفی را با کدهای کوپن ایجاد کنید، یا حتی با برخی از شرکای تامین کننده خود برای جذب مخاطب برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال مانند ما هستید، ممکن است به ارائه ممیزی بازاریابی دیجیتال رایگان فکر کنید. از طرف دیگر، اگر یک مغازه تعویض روغنی هستید، اگر مشتریان خود به پست و کد شبکه اجتماعی مراجعه کردند، 15 درصد تخفیف بدهید.
رشد مخاطب را دنبال کنید
کسبوکارها عمدتاً بر شبکهها و کانالهای رسانههای اجتماعی متعدد تمرکز خواهند کرد. بسیار نادر است که شرکتی را پیدا کنید که فقط از یک کانال رسانه اجتماعی استفاده کند، مگر اینکه آن کانال بسیار بهتر از بقیه عمل کند.
برای درک برنامههای رسانههای اجتماعی رقبای خود، باید کانالهایی را که روی آنها تمرکز میکنند و تعداد دفعاتبه روز رسانی کانالهای خود را با پستهای بهروزرسانی دنبال کنید. تعیین کنید که نوع محتوا چیست و چگونه پست های آنها بر رشد ماهانه مخاطبان آنها تأثیر می گذارد.
ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند SEMrush که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، می توانند به شما در ردیابی این نقاط داده کمک کنند. تجزیه و تحلیل رشد مخاطب به شما کمک می کند تا بفهمید چه کسانی در شبکه های رسانه های اجتماعی تأثیرگذارتر هستند و چقدر محتوای خود را در هر کانال منتشر می کنند.
فعالیت رقبای خود را بشناسید
بیایید بگوییم که رقابت شما در تبلیغ خود در فیس بوک خوب است. از انجام یک تحلیل عمیق در کانال فیسبوک آنها نترسید. برای انجام یک تحلیل، آنها را دنبال کنید! دنبال کردن به شما کمک می کند تا درک دقیقی از استراتژی آنها به دست آورید. برای درک انواع محتوا و معیار رشد رقبا در هر ماه، اسکرین شات بگیرید.
ببینید چقدر و چه نوع محتوایی در فیس بوک پست می کنند. تجزیه و تحلیل همچنین به شما کمک می کند تا از روندها و زمانی که محتوای خود را منتشر می کنند و در چه زمانی حداکثر تعامل را دریافت می کنند، مطلع شوید. باز هم، تمام این درک از رسانه های اجتماعی رقیب شما به شما کمک می کند تا محتوا و استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنید.
به منظور تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی رقیب خود، آنها را دنبال کنید!
رقبا از چه هشتگ هایی استفاده می کنند
SEMrush شامل یک گزارش هشتگ در پیشنهاد خود برای ردیابی رسانه های اجتماعی است. با کلیک بر روی گزارش هشتگ، یک سری هشتگ را مشاهده خواهید کرد که توسط رقبای خود در فیس بوک، اینستاگرام و توییتر اجرا می شوند. اگر روی هر هشتگی که به نظرتان جذاب است کلیک کنید، میتوانید ببینید که رقبای شما چه نوع کمپینهایی را اجرا میکند و از چه محتوایی برای اجرای آنها استفاده شده است. شناسایی هشتگ های با حجم بالا یا هشتگ هایی که دارای نرخ تعامل بالاتر از حد معمول هستند، مواردی هستند که می خواهید در کمپین های خود نیز بگنجانید.
اگر از SEMrush استفاده نمی کنید، حتما هشتگ هایی را که رقبا در پست های خود استفاده می کنند دنبال کنید. در گفتگو شرکت کنید و ببینید چه نوع افرادی در گفتگوی هشتگ شرکت می کنند.
روندهای تعامل را بیابید
برای اطلاع از اینکه چه نوع محتوایی به جلب مشارکت بیشتر شما و رقبایتان کمک می کند، به گفتگو بپیوندید. از غوطه ور شدن در مطالب نترسید زیرا این به شما کمک می کند بفهمید که چه نوع پاسخ هایی از پست خاص می آید. به عنوان مثال در توییتر، روی پست یک رقیب نظر دهید و سپس ببینید که آیا دیگران به آن میپیوندند یا شما تنها هستید.
بدانید چه کسی شما را به صورت آنلاین ذکر می کند
زمانی که در تلاش برای ایجاد کسب و کار خود هستید، شهرت شما همه چیز است. درک اینکه چه کسی از شما در رسانه های اجتماعی نام می برد و طرفداران شما آنلاین هستند ضروری است. هشدارها و اعلانها را برای هر زمانی که نام تجاری شما به صورت آنلاین برچسبگذاری یا ذکر شد تنظیم کنید و مطمئن شوید که وقتی کاربر از شما نام میبرد با او در ارتباط باشید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای شروع ایجاد یک ثبت برند تجاری انجام دهید، و کاری که هر یک از رقبای موفق شما انجام می دهند، صرفاً پاسخ دادن به هر نامی از شما یا نام تجاری شما به صورت آنلاین است!
فناوری ردیابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید
اگر در صنعتی هستید که بسیار رایج است یا مانع ورود آن کم است، در این صورت با بسیاری دیگر در این فضا رقابت خواهید کرد. متمایزشدن از جمعیت برای هر کسب و کاری سخت می شود. استفاده از تجزیه و تحلیل رقابتی برای رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که بفهمید رقبای شما چه کاری انجام می دهند و راه هایی که ممکن است بتوانید آن را بهبود ببخشید یا شکاف های موجود در استراتژی آنها را پر کنید.
هنگام تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی، استفاده از ابزارهای آنلاین ضروری است. به عنوان مثال، ابزاری مانند SEMrush برای تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی به روش هایی عالی است که ممکن است در گذشته هرگز قادر به انجام آن نبوده باشید. با استفاده از گزینه "رسانه های اجتماعی" SEMrush در طول راه اندازی کمپین، SEMrush به طور خودکار حساب های رسانه های اجتماعی را به شما پیشنهاد می کند تا بر اساس کسب و کار و الزامات آن ردیابی کنید.
بیشتر بخوانید: 10 دلیلی که باید ببینید SEMrush شما را خوشحال می کند
SEMrush نه تنها تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه می توانید t را نیز درک کنید
ترافیک عمومی به سایت ها و رتبه بندی کلمات کلیدی مورد استفاده رقبای شما با استفاده از ردیابی رتبه. SEMrush می تواند به شما در مدیریت رقابت خود از طریق ابزار ردیاب رسانه های اجتماعی خود کمک کند. همچنین، به گزارش مرور کلی رقیب خود نگاه کنید تا از جزئیات دیگر مانند اندازه کاربر و جزئیات تعامل آنها مطلع شوید. شما می توانید با افزودن دامنه های آنها به ردیاب و سپس تجزیه و تحلیل فعالیت های آنها و ردیابی رتبه بندی آنها در گوگل، جزئیات همه رقبای خود را کشف کنید.
درک برنامه های رسانه های اجتماعی رقبا
تلاش برای درک استراتژی رسانه های اجتماعی رقبا بدون استفاده از نوعی فناوری دشوار است. چندین ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی مانند SEMrush، Rival IQ، BuzzSumo و SE Ranking وجود دارد که به تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی رقبای شما کمک می کند. حتی در این صورت، از شما خواسته می شود که تحقیقات کاملی در مورد داده های مسابقات و استراتژی رسانه های اجتماعی خود انجام دهید تا به شما در بهبود برنامه کمک کند.
کلمات کلیدی، محتوای با عملکرد برتر، بک لینک به پروفایل رقبا و محتوای تبلیغاتی را مطالعه کنید تا به شما در تدوین برنامه کمک کند. فراموش نکنید که خلاق باشید و استعداد نام تجاری خود را نیز به بازاریابی رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. خود را با روندها و تکنیک های جدید رسانه های اجتماعی به روز نگه دارید تا هیچ راه ارزشمندی برای بهبود عملکرد را از دست ندهید.
اگر تمام مراحل بالا را دنبال کنید، با اطلاعاتی که به شما در طراحی یک استراتژی رسانه اجتماعی ایده آل برای کسب و کارتان کمک می کند، موقعیت خوبی برای خود پیدا خواهید کرد. هنگامی که متوجه شدید که چگونه استراتژی خود را برنامه ریزی کنید و آن را ایجاد کنید، زمان آن فرا رسیده است که آن را شروع کنید.
پس از شروع، تجزیه و تحلیل را متوقف نکنید. رقبای خود را هر از گاهی زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که در مسیر خود قرار دارید یا از همه کسانی که در فضای خود هستند جلوتر هستید.
از اینکه مطالعه کردید چگونه استراتژی رسانه های اجتماعی رقیب خود را شکست دهید: یک راهنمای ساده بسیار سپاسگزاریم. ما واقعا از آن قدردانی می کنیم!
حتماً در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا ایمیلهای ماهانه درباره آخرین روندها و اتفاقات در فضای بازاریابی دیجیتال دریافت کنید. شما همچنین کتاب الکترونیکی رایگان ما را با ابزارهای بازاریابی شگفت انگیز برای رشد قدرتمند کسب و کار دریافت خواهید کرد. در زیر ثبت نام کنید
همچنین، اگر ارزشی از این مقاله دریافت کردید، لطفاً با دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید، یا نظر/سوال را در زیر بنویسید. ما واقعاً از خواندن وبلاگ ما قدردانی می کنیم و هر اشتراک / نظر برای ما معنایی جهانی دارد و به ما امکان می دهد به تولید ابزارهای ارزشمند برای کمک به رشد تجارت خود ادامه دهیم!